2023 | Op pad met de Kelsey

Zaterdag 22 juli 2023. Zoals al in een eerdere blog aangekondigd hebben we nu sinds deze week ook een campervan en wel een Westfalia Kelsey op basis van een Ford Transit Custom. Afgelopen woensdag hebben we hem opgehaald en vandaag gaan we hem de eerste keer uit...

2023 | 6Only @Jachthaven Nieuwboer

Donderdag 6 juli 2023. We gaan weer eens met 6Only op pad. Deze keer willen we richting Bunschoten-Spakenburg waar wij vorig jaar ook al eens zijn geweest. Toen was er een hittegolf maar ook nu zijn de weersvoorspellingen prima met temperaturen tot 30 graden. Het is...

2023 | Een nieuwe Westfalia Kelsey

Dinsdag 4 juli 2023. Zoals al vaker verteld hier op de website moet Robert regelmatig voor zijn werk een eind rijden. Vaak niet zo'n probleem maar soms is dat ook twee dagen achter elkaar. In het begin boekte hij dan een hotel in de buurt om te overnachten maar dat is...

Onze Route 51 Blog

Weekend trips | Rondreizen | Vliegreizen
2023 | Flevoland

Vrijdag 23 juni 2023. Het is alweer een tijdje geleden, maar na een super gezellig camperweekend met Jens, Patty en Jule in 2021, gaan we nu weer eens op pad. Dit keer is ook Stig van de partij, hun zoontje die precies een dag scheelt met onze kleinzoon. Rond half 5...

Zondag 18 juni 2023. Robert mag weer voor twee dagen naar de Universiteit Leiden voor het werk. Een mooie gelegenheid om maar weer eens met de mobilhome te gaan. Net als eind april begin mei is nu ook Camping Maaldrift weer het doel. Omdat het niet mogelijk is om...

Woensdag 15 juni 2023. Onze voorjaarstrip naar de Golf van Biskaje zit er nog maar net op of de voorbereidingen voor onze najaarsreis zijn alweer gestart. We hebben dit jaar zo'n kleine 5 weken de tijd en willen deze dan ook gebruiken om wat nieuwe landen aan te doen....

Zaterdag 3 juni. Vandaag is het markt in Honfleur. Vier jaar geleden toen we hier ook waren hebben we die ook bezocht en dat was zo bevallen dat we dit jaar weer willen. Robert heeft al geregeld dat we vandaag iets later dan 12 uur mogen vertrekken dus wat houd ons...

Vrijdag 2 juni. Vandaag een dagje zonder rijden. We blijven heerlijk in Honfleur. Het is dan ook al 09:00 uur geweest als we wakker schieten. Als Robert de hondjes uitlaat staan er al heel wat mensen voor de receptie die nog niet open is. Even later blijkt dat deze...

Donderdag 1 juni. Het is vanochtend vrij fris op Île de Ré. We ontbijten dan ook binnen en vertrekken niet al te laat. Vandaag gaan we richting Honfleur en dat is een behoorlijk stuk rijden. Daar zijn we in 2019 ook al eens geweest en we wilden altijd nog een keer...

Woensdag 31 mei. Als we wakker worden schijnt de zon al volop. We zetten de stoelen buiten en drinken een bak koffie in de heerlijke ochtend zon. We hebben alle tijd want vandaag hoeven we niet zo ver te rijden een ruime 200 kilometer maar tot net onder La Rochelle....

Dinsdag 30 mei. Al vroeg horen we eerste mobilhome’s al weer vertrekken. Ook wij willen niet te laat weg want we moeten we een stukje rijden vandaag. Tijdens het ontbijt vult Robert het water, dat kan hier want er is elektriciteit en water voorzien op elke plek, en...

Maandag 29 mei. Zodra Robert wakker is gaat hij met de honden naar de andere kant van de weg waar ook een gedeelte van de camping is. Daar zou ook een winkel zijn waar je eventueel brood zou kunnen kopen. Helaas is dat niet het geval. Maar niet getreurd even later...

Zondag 28 mei. Vandaag zijn we weer op tijd eruit. Jeannette de weervrouw heeft gisteravond in haar weer app gezien dat het vanochtend nog droog zou zijn in Parque Nacional Picos de Europa. Vanmiddag gaat het regenen maar goed genoeg voor ons om toch die kant op te...

Zaterdag 26 mei. De wind is vannacht gaan liggen en we wakker worden van de eerste surfers die op weg naar het strand zijn en de auto rondom ons parkeren. Vanuit ons bed met de gordijnen omhoog zien we ze even later op hun bord de golven trotseren. Is er een mooiere...

Vrijdag 26 mei. Het heeft zowat de hele nacht geregend. Als we wakker worden na een hele stille nacht is het nog steeds nat buiten. Een snelle blik op de weer app doet ons besluiten om vandaag richting de kust te rijden. Daar zou het weer beter moeten zijn. Eenmaal...

Donderdag 25 mei. Na een heerlijke rustige nacht worden we wakker onder een heerlijke zonnige hemel. We kunnen buiten ontbijten en dat doen we dus ook. Na het vaste ochtend ritueel maken we ons klaar voor vertrek. Als we echter bij de service plek aankomen staat daar...

Woensdag 24 mei. Het heeft de hele nacht geregend, ook als we wakker worden horen we de druppels nog het dak vallen, Brr niks voor ons, dus nadat Robert de hondjes heeft uitgelaten vertrekken we naar hopelijk zonniger oorden. Apple Maps stuurt ons weer over de...

Dinsdag 23 mei. Voor het eerst deze vakantie zijn we wat later wakker. Geen probleem want we willen toch maar zo’n 80 kilometer rijden tot net over de grens. We hebben daar een camperplaats gevonden boven op de Jaizkibel met uitzicht over het stadje en de Atlantische...

Maandag 22 mei 2023. Na een nacht zonder stroom worden we wakker in Rocamadour. Het had ook zeker zijn voordeel, het was heel donker in de mobilhome vannacht. Maar ok, als we wakker zijn is het tijd om te checken of alles nog werkt. We starten de motor en ja hoor...

Zondag 21 mei 2023. Tijdens het ochtend ritueel als we willen douchen stopt de pomp er ineens mee. Sterker nog alle stroom in de cabine is verdwenen. Na wat onderzoek lijkt het er in eerste instantie op dat er iets met de accu is. Zodra we de motor starten werkt alles...

Zaterdag 20 mei. Na een prima nacht worden we toch alweer op tijd wakker. De camperplaats is in tegenstelling tot gisterochtend drukker bezet. Drie mobilhome’s en toch zeker 8 tenten staan op de wei. Rustig doen we deze morgen ons ding. Er is alleen even stress als...

Vrijdag 19 mei. Na het vaste ochtend ritueel waar we de bruidegom al zagen lopen is het omstreeks half elf tijd om te vertrekken naar de Brabantse Hoeve waar vandaag de ceremonie en het feest van Arjan & Anouk zal plaatsvinden. We stoppen eerst nog even bij het...

Donderdag 18 mei. Het is rond nog vroeg zo rond acht uur als Robert eruit gaat om de hondjes uit te laten. Op de Oude Hoeven staan we nog steeds met maar twee mobilhomes, lekker rustig dus ondanks het mooie weer en Hemelvaart. Na een wandelingetje doen we rustig ons...

Woensdag 17 mei. Na het werk van Robert vertrekken we aan het eind van de middag richting Helenaveen. Tijdens een eerdere trip dit jaar naar De Spekdonken hoorden we in Hoeve de Nachtegaal dat we eens naar camperplaats de Oude Hoeven moetsen gaan. Nu zijn wij niet de...

Het was de bedoeling dat we niet meer weg zouden gaan voor onze voorjaarsvakantie in mei. Echter moet Robert begin mei twee dagen naar leiden. Omdat de hotels, waar hij dan meestal overnacht, op dit moment zeer prijzig zijn heeft ons doen besluiten om dan maar met de...

Dinsdag 25 April 2023. Nog een kleine maand dan staat onze voorjaars vakantie weer voor de deur. Dit jaar is de planning om tot Portugal te geraken. Ten eerste hebben we daar nog niet eerder overnacht en zal dus een nieuw land worden voor onze bucketlist. Ten tweede...

Het paasweekend staat voor de deur. De mobilhome is weer helemaal schoon na een weekend Ronde van Vlaanderen en we gaan dan ook weer op pad dit weekend. Deze keer samen met Tom en Veerle richting Zeeland. Veerle wil al heel lang eens gaan kijken bij de Delta werken en...