2024 | Op naar Normandie

17 April 2024 In 2017 zijn we al eens even met 6Only in Normandie geweest. Helaas door omstandigheden zijn we toen al na twee dagen moeten terugkeren naar huis. Toch staat dit gedeelte van Frankrijk, zeker door het hele D-Day gebeuren, hoog op onze bucket list. Nu...

2024 | Amstel Gold Race

Na bezoeken aan de monumenten Parijs Roubaix (2021) en de Ronde van Vlaanderen (2023) gaan we dit jaar met de mobilhome richting de Amstel Gold Race. Waar we de vorige keren nog met de kinderen gingen gaan we dit keer met de dames dus met 6Only compleet. We hebben...

2024 | Verjaardag in Zeeland

Dit weekend gaan we samen met Romy en Alexander naar Zeeland. Onze Romy is jarig en ze wil jaren een keer een proeverij van schaal & schelpdieren gaan eten bij Oesters & Bubbels in Yerseke. Dus we hebben dan maar een tafeltje gereserveerd op zaterdag en gaan...

Onze Route 51 Blog

Weekend trips | Rondreizen | Vliegreizen
2024 | Op stap in Limburg

Het is al weer even geleden maar dit weekend gaan we dan toch weer eens op pad met onze mobilhome. Dit is dan ook gelijk onze eerste trip in 2024. We zijn nog maar drie weken terug van onze Azie reis maar we hebben er zin in. In eerste instantie was het de bedoeling...

Zondag 11 februari. Na een prima vlucht met de Airbus 380 van Emirates komen we rond 1 uur lokale tijd aan in Dubai. Hier hebben we zo’n 2 uur om onze connecting flight naar Amsterdam te halen. Op het vliegveld drinken we onze laatste vakantie pint en vertrekken dan...

Zaterdag 10 februari. Vandaag is onze laatste dag. Vanavond pakken we het vliegtuig. Tijdens het ontbijt vragen we weer aan onze lieve en behulpzame hostess van het hotel of ze voor ons nog een taxi kan regelen naar het Mahanakhon gebouw. Het Makanakhon is bekend van...

Vrijdag 9 februari. Vandaag verlaten we Koh Chang Island. Om negen uur komt de taxi dus hebben we om 8 uur afgesproken voor het ontbijt. Vandaag is het warm, zeer warm. De zon schijnt al als we aan tafel zitten. Na het ontbijt checken we uit en wachten op de taxi. Als...

Donderdag 8 februari. Vandaag een totale rustdag. Als we om zeven uur wakker worden gaat Robert eerst een duik nemen in de zee. Het water is in de morgen toch een stuk frisser dan overdag. Jeannette waagt zich er niet aan, maar als we iets later toch allebei zijn...

Woensdag 7 februari. Geen wekker, geen slecht werkende airco, dus alle ingrediënten waren aanwezig voor een heerlijke nacht. Het is dan ook al acht uur voordat we wakker worden. Das al even geleden. Buiten met zicht op zee genieten we van de lunch. Het valt op dat we...

Dinsdag 6 februari. Na een warme nacht, de airco kon het waarschijnlijk niet aan, doet de koelte in de eetzaal ons goed. Na het ontbijt pakken we onze koffers, checken uit in het hotel en wachten we in de lobby op onze chauffeur. Als deze er om vijf voor acht nog niet...

Maandag 5 februari. Vandaag is het weer feest. Tom en Veerle zijn vandaag 31 jaar getrouwd. Voor de reis betekent dat een reisdag. We gaan vandaag naar Battambang. Na het ontbijt om half acht gaat iedereen zijn koffers halen en wachten we in de lobby op de chauffeur...

Zondag 4 februari. Na een rustige nacht gaat de wekker om zeven uur. Om half acht hebben we afgesproken voor het ontbijt. In tegenstelling tot gister hebben we weer een rustig en prima ontbijt. Na het ontbijt verzamelen we ons op het terras voor het hotel om te...

Zaterdag 3 februari. Na een korte nacht waar we ook nog eens verrast werden door een FaceTime van Romy en Líon moeten we er om half zes uit. Om zes uur moeten we namelijk met alle bagage naar beneden om te ontbijten. Het ontbijt is echter niet wat we ervan gehoopt...

Vrijdag 2 februari. Half zes gaat de wekker. Vanochtend staat er een bezoek aan de floating market op het programma. Als we om zes uur beneden in de lobby komen staat Leo onze gids al klaar. Na een wandeling langs de boulevard komen we bij de steiger waar de bootjes...

Donderdag 1 februari. Na onze tweede nacht in Saigon, zoals Ho Chi Min bij de lokale bevolking nog steeds genoemd wordt, verlaten we de stad op weg naar de Mekong Delta. Om 7 uur zitten we aan het ontbijt zodat we om acht uur gepakt en bezakt klaar staan. We maken met...

Woensdag 31 januari. We hebben om half 8 afgesproken voor het ontbijt. Tom en Veerle zijn al eerder vertrokken dus samen met Johan en Gwennie gaan we naar de eerste verdieping waar we ons bij hen voegen. Het ontbijt is ook hier weer een buffet maar voor ons toch wel...

Dinsdag 30 januari. Onze laatste ochtend op Whale Island. Het is rond acht uur als Robert als eerste ontdekt dat ten eerste onze tafel was ingepikt door een grote groep Australiërs, en ten tweede dat er vanochtend een buffet is in plaats van bediening aan tafel. Deze...

Maandag 29 januari. We zijn er weer op tijd uit. We hebben om 8 uur afgesproken voor het ontbijt want de mannen gaan samen met Jeannette op snorkel tour. Het ontbijt is weer prima, ongeveer hetzelfde formaat als gister en Tom kan zich nog steeds niet opladen voor de...

Zondag 28 januari. Vandaag eens geen wekker. Ondanks dat we pas om half negen hebben afgesproken voor het ontbijt is iedereen al eerder buiten. We bewonderen het uitzicht en wandelen daarna naar het ontbijt. Het ontbijt is prima alleen kan Tom zich niet vinden in de...

Zaterdag 27 januari. Vandaag hebben we een reisdag. We verlaten Hoi An en trekken naar Whale Island. Omdat we twee weken voor vertrek te horen kregen dat onze vlucht gecancelled was gaan we met de trein. In eerste instantie zouden we opgehaald worden om 06:15 maar...

Vrijdag 26 januari. It’s her birthday!! Gwennie is vandaag weer een jaartje ouder geworden. Bij het ontbijt krijgt ze al een taartje aangeboden door het hotel en wordt er voor haar gezongen, door ons en het personeel. Na het ontbijt is het tijd voor onze fietstocht...

Donderdag 25 januari. De wekker staat om half zeven. Vandaag staat er een excursie naar de Golden Bridge in Ba Na Hills op het programma en worden we om acht uur opgehaald. Als we om 07:00 naar het ontbijt wandelen dan regent het nog een klein beetje maar het valt...

Woensdag 24 januari. Eerlijk is eerlijk we hebben geen van alle goed geslapen, maar het was toch wel een ervaring. Mochten de bedden zachter zijn geweest was het prima geweest. De meeste zijn dan ook al vroeg wakker. De ochtend wordt in eerste instantie door een ieder...

Dinsdag 23 januari. Na een vrij rustige nacht worden we op tijd, 06:00 uur wakker. Vanuit onze kamer hebben we een prachtig uitzicht over Bai Tu Long Bay. Zelf vanuit het bubbelbad kijken we uit over het water. Heerlijk om 's ochtends de zon op te zien komen achter de...

Maandag 22 januari. De wekker gaat vanochtend om 06:15. Vandaag gaan we naar Ha Long waar we inschepen voor onze trip naar Bai Tu Long Bay. We hebben voor het ontbijt afgesproken om 07:00 want rond acht uur worden we opgehaald door onze gids die ons naar de haven zal...

Zondag 21 januari. Na een heerlijke rustige nacht worden we om 8 uur door de wekker wakker gemaakt. We hebben om half negen afgesproken voor het ontbijt. Het ontbijt wordt geserveerd in de skyline bar op de 13e verdieping. Er is keuze genoeg en alles is prima...

Zaterdag 20 januari. Nadat we wat gedronken en gegeten hadden bij het Hard Rock café is het tijd om naar de vlieger, een Boeing 777 deze keer, te gaan voor onze laatste vlucht naar Hanoi. Ook deze verloopt vrij soepel en we landen dan ook rond 13:00 uur plaatselijke...